Moje sbírka štětců a péče o ně

20:00:00

Ahojte všichni! Poslední dobou se toho na mě ve škole a v práci valí tolik, že na vymýšlení článků a focení mi už nezbývá téměř energie. I tak jsem tu dnes ale s novým článkem, ve kterém Vám ukážu celou svou sbírku kosmetických štětců, protože zárukou úspěchu jsou nejen kvalitní kosmetické produkty, ale i náčiní, kterým je na pleť nanášíme :)
Mým prvním kosmetickým štětcem byl štětec na tvářenku za asi 40 korun z Rossmanna. Byl to ten nejhrubší štětec, jaký jsem doteď měla a byl absolutně nepoužitelný. S výbavou jeden štětec na tvářenku a labutěnka na pudr jsem si vystačila asi rok a možná i déle. Až když jsem začala propadat beauty blogům a videím, má pozornost se upřela i na to nepřeberné množství kosmetického příslušenství, které trh nabízí. Nejprve jsem začala vykupovat štětce v drogeriích a následně jsem propadla i eshopům. Moje dnešní sbírka čítá 25 kusů (a asi ještě nějakých 5 erárních u rodičů) a rozhodně ještě není úplná :D Všechny štětce mám v růžovém květináči z květinářství asi za 15 korun, ve kterém skladuji i veškeré tužky na oči a pastelky na rty. Co Vám budu povídat, už se mi to tam přestává vejít..

ŠTĚTCE NA OBLIČEJ
Zleva - kabuki Brushart a Catrice, Hakuro H21, 2 štětce z Ebay, RT Blush brush, RT Setting brush, štětec z Ebay
Štětců, které používám na obličej mám celkem 8. 
Na make-up mám štětec jeden, který stejně používám velmi sporadicky. Nikdy jsem se pořádně nesžila s tím, že bych měla nanášet make-up štětci. Vyzkoušela jsem Expert Face brush od Real Techniques, Stippling brush taktéž od RT, plochý štětec od Barbary Hofmann a nějaké štětce od ELFu a Ebelin. Ani jeden tvar nebo značka štětců mi nesedla natolik, že bych štětcem nahradila aplikaci make-upu prsty nebo houbičkou. 
Štětec na pudr jsem vyzkoušela už také od několika značek jak levnějších (Ebelin, Essence, For your beauty..), tak dražších (Real Techniques), ale nejjemnější a nejhustější je nakonec kabuki štětec od firmy BrushART za nějakou stovku (koupíte na parfums.cz) a já ho naprosto MILUJU! :D Malý kabuki štětec Catrice z nějaké limitky je jeho mladším bráškou, kterého miluju na cestování, perfektně s ním lze nanést jak pudr, tak i bronzer nebo tvářenka. 
Na tvářenku jsem si nejvíce oblíbila štětec s přírodními chlupy Hakuro H21, ale velmi ráda mám i Blush brush od RT, který ale rozhodně není tak jemný, jak o něm všichni bájí.
Nedávno jsem si na Ebay objednala sadu štětců s designem stejným jako štětce od RT z kolekce Bold Metals (za které se mi nechtělo dávat cca 700 Kč/ks, ale moc se mi líbí) a to jsou teda huňatí miláčkové! Na ten do špičky jsem sice ještě nenašla úplně využití, ale ten rovně střižený je perfektní na konturování/bronzer.
V neposlední řadě tu mám svou velkou štětcovou lásku - Setting brush od RT. Je to malý štětec, který používám na rozjasňovač nanášený na lícní kosti, pod obočí a například i na nos. Svůj účel plní opravdu skvostně, protože nanese produktu tak akorát a já pak nevypadám jako diskokoule, ale zároveň je lesk dostatečně vidět.

ŠTĚTCE NA OČI
Zleva - Hakuro H70, H74, H79 a H85, 3 štětce z Ebay, Makeup Revolution E103 a E104, EcoTools, Essence, For your Beauty, Essence, Marrionaud, Sephora č. 60 
Štětců na oči mám již o poznání více :D Celkově to čítá 15 kousků a to jsem ještě na dva linkovací zapomněla..
Na nanesení základního stínu mám nejradši štětce od Hakura (H70 a H79) s přírodním chlupem, které jsou ultra jemné a dokážou nanést na oko nejvíce pigmentu. Ani ostatní štětce nejsou vůbec špatné, vyzdvihnout musím extra velkého huňáče ze sady z Ebaye, se kterým je nanesení stínu opravdu rychlovka, dobře poslouží i na stínování. Špatně se mi pracuje asi jen s malým štětcem ze Sephory (úplně vpravo), který není vůbec levný, ale jeho velikostí je dáno, že stíny se nanášejí celou věčnost.
Na "blendění" mám ve své sbírce pouze tři kousky a všechny mám ráda. S Hakuro H74 jde roztírání trochu pomaleji, protože je opravdu jemňounký a měkký, štětec od Makeup Revolution je velmi dobře použitelný a stojí do stovky a nejlepší je podle mě štětec z Ebay, který je jemný, ale zároveň pevný a stíny jsou ztraceny raz dva.
Oční linky v kalíšku již příliš nepoužívám, ale velmi jsem si oblíbila aplikace očních linek štětcem z tužky. Tužkou si buď nakreslím hrubý nákres linky na oko a štětcem ji rozmažu a upravím nebo nabírám barvu přímo z tužky. Kvalitou jsou všechny mé štěte srovnatelné a mám ráda i ten nejlevnější od Essence. Dále mám štětec od MUR (ten má bohužel slepovanou rukojeť), z Ebay a od Hakura, který mám ráda asi nejméně, protože má měkčí chlupy a při aplikaci se ohýbá.
Krémové oční stíny nepoužívám tak často, ale i tak jich několik mám a použít se na jejich aplikaci dá jakýkoliv štětec s pevnými syntetickými chlupy. Já mám jeden od Essence, který dnes seženete už v jiném barevném provedení a jeden od značky For your Beauty z Rossmanna.
Jako štětec na obočí by se dal použít jakýkoliv z výše uvedených štětců na linky, ale já si nejvíc oblíbila štětec z Marrionaud, který má na druhém konci spirálu na rozčesávání.

PÉČE O ŠTĚTCE
Štětce se snažím prát pravidelně každý týden, občas se mi to sice nepovede, ale vesměs to dodržuji. Pro rychlé očištění používám čistič štětců od Ebelin, který pěkně voní, je za slušnou cenu a dobře čistí. Při každotýdenním praní štětců používám mýdlo s Jelenem, které jsem si koupila na základě doporučení z nějakého blogu. A řeknu Vám, tohle byl kup roku! :D Nejenže je praní štětců úžasná nostalgie, protože mýdlo voní jako "domov", ale také perfektně čistí a rychle se vymývá. Štětec stačí namočit, "zašmrdlat" jím na mýdle, opláchnout a je hotovo! :) Dříve jsem na praní štětců používala šampón, který jsem zrovna měla v používání a vždy mi trvalo strašně dlouho, než jsem dokázala tu pěnu vymýt ze štětce. Navíc #podporujemeceskeznacky! Aby se mi kvůli mýdlu zbytečně nevysušovaly přírodní štětiny, používám na tyto štětce navíc ještě kondicionér, který mám zrovna rozdělaný a štětce jsou pak ještě jemnější.

Kolik máte doma štětců? Preferujete na nanášení make-upu štětce, houbičky nebo prsty?

J.

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Pěkná sbírka i článek :) já mám štětců o něco méně a taky občas používám ten čistič od Ebelin :)

    OdpovědětVymazat
  2. pekná zbierka :) čistič používam tiež a potom ešte antibakteriálne mydlo do ktorého pridávam pár kvapiek olivového oleja pre lesk :) chystám tiež článok o štetcoch :)

    BeautyMuffin

    OdpovědětVymazat

@yee.yo on instagram